"להביע בצללים את אשר הפייטן מחבר בחרוזים" (פרינץ ליסט)
מגמת המוזיקה בישיבה מתחילה בכתה י'.
בשנה זו רוכשים התלמידים שפה מוזיקלית המאפשרת להם להאזין ליצירה ולנתחה
ומתוך כך להגביר את החוויה, תפקידה של המגמה לגרום לתלמיד הנאה, רגשות, רוחנות
ואינטלקטואליות.
תכנית המגמה מחולקת ל-3 מקצועות:
תולדות המוסיקה
- הרמוניה
- סולפז' – פיתוח שמיעה
- דרך לימוד תולדות המוזיקה מקבל התלמיד יכולת הבחנה בין סגנונות מוזיקליים
שונים מימי הביניים ועד ימינו אנו. וכל זאת דרך בדיקת סגנונות אומנותיים
אחרים המאפיינים כל תקופה , בדיקת השפעות חברתיות ותמורות פוליטיות אשר
משפיעים רבים על מהלך התפתחות המוזיקה והאומנות בכלל.
כל השיעורים במקצוע זה מלווים בהאזנה.
- לימוד ההרמוניה מקנים לתלמיד כלים לעבוד ואף להלחנה . הלימוד מבוצע
בשיטות חדשניות אשר בחלקו ילווה בעבודה מול המחשב.
תחום זה פותח אופקים להבנה בחומרים מוזיקליים אשר בסופו של דבר משפיעים
על גורם ההנאה וחוויית הרגש.
- בלימודי הסולפז' מפתח התלמיד יכולת לשיר נכון מכל דף תוים נתון. במקצוע זה
מחדד התלמיד את חוש השמיעה והקצב . (גם דרך נגינה על דרבוקות).
במהלך שנות הלימודים במגמה, נדרשים התלמידים לעבודות צוות בהרכבים מוזיקליים
שונים.
במפגשים אלו יוצרים התלמידים עיבוד מוזיקלי, הלחנה או אלתור, איש איש מוסיף את
גוון קולו והיחד חוברים ליצירה שלמה. גם בהרכבי הבצוע ניגשים התלמידים לבחינת בגרות
המורכבים כאמור מלמודי סולפז' , הרמוניה, תולדות המוסיקה והרכבי בצוע.
המגמה מגישה ל- 5 יחידות בגרות (לפחות)
הבחינה על כל 5 יחידות הלימוד מתבצעות בכתה י"ב.
בחינת בגרות ברסיטל
במידה והתלמיד מנגן ברמה טובה , יוכל להוסיף 5 יח"ל נוספות ובכך יקבל בונוס נוסף (זאת בכפוף ובהתחשב במספר המורחבים המקסימאלי של התלמיד) .
בחינת בגרות ברסיטל נערכת בכתה י"ב מול צוות בוחנים אמנים מן השורה הראשונה .
תלמידי המגמה וההרכבים המוזיקליים מופיעים באירועים שונים בישיבה ומחוצה לה: בהרקדות ראש חודש, ערבי הורים, כנסים של משרד החינוך, וכן משתתפים בקונצרטים ובכנסי הרכבים בחינוך הדתי.