" מה רבו מעשיך ד' כולם בחכמה עשית מלאה הארץ קנינך…"
במגמה לביולוגיה מכינים את התלמידים לבגרות ברמה של 5 יחידות לימוד.
הנושאים שנבחרו להוראה קרובים לליבו ולסביבתו הקרובה של התלמיד.
מוזכרים גם ההישגים בחזית המדע ( כמו איידס , שכפול , מיפוי הגנום האנושי )
תוך התייחסות לדילמות האתיות , החברותיות והמשפטיות המתעוררות.
ההוראה נעשית תוך שימת דגש על נפלאות הבריאה.
דרכי ההוראה מגוונים ביותר. בנוסף לשיעורים הפרונטאליים , נערכות מעבדות לרוב.
עבודה במחשב בתוכנת EXCELL , יציאה לסיורים , צפיה בסרטי קולנוע רלוונטיים ועוד.
- נושאי הלימוד
שלושת נושאי החובה הם :
- התא 2. מבוא לביולוגיה של האדם 3. האקולוגיה -האורגניזם בסביבתו
שני נושא פרקי בחירה :
- מיקרואוגניזים 2. תורשה
מבנה בחינת הבגרות
א. 1 יח"ל – בחינת מעבדה
היחידה מורכבת ממעבדת חקר ( בכתה – י"ב ).
מעבדת החקר כוללת עריכת ניסוי מבוקר במעבדה , יכולת תכנון ניסוי באופן עצמאי,
ועיבוד נתונים בעזרת תוכנת EXCELL במחשב.
ב. 1 יח"ל – בחינה על העבודה האקולוגית ( ביוטופ )
ביחידה זו נבחנים בעל פה (בכיתה י"ב) על עבודות ביוטופ שהתבצעה במשך כשנה .
במהלך העבודה התלמיד נדרש לעקוב אחר בית גידול שהוא בוחר
המעקב נעשה ע"י יציאות לשטח , תוך עריכת תצפיות וניסויים.
בתום שנת איסוף הנתונים בשטח , התלמידים מגישים עבודה אקולוגית כתובה.
הבחינה בע"פ נערכת על בסיס העבודה הכתובה.
בנוסף להדרכת המורה המלמד , עבודת הביוטופ מחייבת הדרכה מקצועית הניתנת בדרך כלל במסגרת בית ספר שדה .
ג. 3 יח"ל נוספות – בחינה בכתב בכתה – י"ב על החומר העיוני שנלמד.
החומר העיוני כולל: שלושת נושאי החובה , שני נושאי בחירה וניתוח מחקר מדעי
( UNSEEN ).